marți, 15 mai 2012

Sarmalute in foi de vita

Sărmăluțele astea le-am pregătit în iarnă, când era sezonul sarmalelor și porcul nu mai avea loc în frigider. 

M-am testat pe mine făcându-le, inițial credeam că am să dau greș, ca nu o să-mi iasă nimic. Îmi era teamă de momentul împăturirii, credeam ca se vor desface. Dar la final toate grijile au fost constructive și a fost un deliciu pentru cei care au avut ocazia să le servească.

Timp necesar : 2 - 2,5 ore
Dificultate : medie

  • 800g pulpa de porc tocată
  • 200 - 300g carne ceva mai grasă tocată
  • 100 - 200g orez (1 -2 mâini de orez :D)
  • 1 ceapă zdravănă
  • 1 ardei gras
  • bulion
  • 1 ou
  • mărar



Ceapa și ardeiul gras se taie cubulețe și se călesc până prind o culoare arămie, după care se adaugă și orezul și se mai lasă cateva minute până cand bobul de orez se înmoaie puțin. 

Se amestecă totul cu carnea de porc, oul, 1-2 linguri de bulion, mărarul tocat mărunt, sare, piper, cimbru, busuioc până la omogenizare.

Frunzele, dacă sunt conservate,se țin 30-40minute în apă călduță și apoi se opăresc în apă fară sare - dacă sunt proaspete în apă cu sare timp de 1minut. Se scot și se lasă la scurs după care se ia cu o lingură din amestecul făcut și se rulează sarmalele.

Într-o oală se așează pe fundul ei câteva foi de viță de vie apoi sarmalele una cate una.  Dacă ai la îndemână și ceva șorici, taie-l rondele și pune-l peste sarmale. Se acoperă cu apă cât să le cuprindă și se dă la fiert 30 minute după care le băgăm la cuptor pentru aprox 1 oră.


Când sunt gata le puteți servi cu smântână.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu