duminică, 6 mai 2012

Friptura a la Liviu

Astăzi verificând frigiderul să văd ce mai e bun de băgat la ghiozdan, am constatat că, el de fel, era cam sexi :))

Așadar să gătim - dar ce ? Dat fiind că aveam ceapă și usturoi verde de la mama din grădină, initial am zis să fac un stufat. Și m-am apucat să curăț verdețurile și să le spăl ca mai târziu să mă bucur de ele. 

Pe parcurs însă am schimbat rețeta și a devenit, așa cum prietenii o stiu, "Friptură a la Liviu". Numai că am adăugat verdețuri, multe verdețuri :)


Timp necesar: 1 oră - 1 oră și 15min
Dificultate: medie spre dificil



  • 300-400 g pulpă de porc
  • 1-2 morcovi
  • 10-15 fire de ceapă verde
  • 10-15 fire de usturoi verde
  • 1kg de cartofi

Vom tăia carnea în cubulețe potrivite și îi dăm sare dupa care o lăsam să-și aștepte partenerii de cuptor :D


Ceapa și usturoiul se curăță și se spală bine după care le vom tăia în bucățele de 1-1,5 cm lungime, morcovul se spală și se taie cubulețe. 


Toate astea(carnea și zarzavatul) se pun într-o crăticioară potrivită și se adaugă apă cât să le cuprindă, busuioc, sare și piper după gust. Se dau la cuptor vreo 15-20min(cam cât îți ia să pregătesti cartofii)



Cartofii i-am taiat țărănește și i-am întins într-o tavă de cuptor după care i-am uns cu niște ulei ca să se bronzeze bine,am adaugat ceva pastă de tomate, am pus busuioc, sare și piper după gust după care am adăugat toată grozăvia de mai devreme peste(carnea și zarzavatul opărite la cuptor)  și am acoperit totul cu folie de aluminiu. Si am lăsat totul la cuptor in jur de 50min, după care am îndepărtat folia și am mai lăsat totul acolo pt 10min.




Gustul verdețurilor la cuptor e genial, un dulce senzațional combinat cu acrișorul din pasta de tomate. Puteți adauga și ciuperci !

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu