duminică, 13 mai 2012

Pui la cuptor cu smantana si ciuperci

Weekendul ăsta a fost unul destul de aglomerat în bucătărie. Am pregătit o rețetă tare dragă mie, de care mă bucur ori de cate ori am ocazia - Pui la cuptor cu smântână și ciuperci :D


De data asta însă am schimbat câte ceva de la rețeta de bază, doar îmi place să fiu inventiv :D


Timp necesar : 1oră
Dificultate : medie



  • 500g piept de pui
  • 2 cutii de ciuperci (sau 3-400 grame ciuperci proaspete)
  • 400g smântână
  • 3-4 căței de usturoi
  • 5-6 linguri de făină
  • 1-2 pahare vin alb






Anterior se taie pieptul de pui fâșii potrivite, se condimentează cu sare, piper, cimbru, oregano și le-am lăsat să-și tragă sufletul cu un pahar de vin peste pentru aprox jumătate de oră.


Se dă la cuptor într-o tavă (eu am preferat un vas de yena) până cand pieptul prinde o culoare aurie.


Mai devreme vă spuneam că am schimbat ceva la rețetă - e vremea să vă dezvălui ce. Deobicei puneam ciupercile direct peste pui fără să le mai fac nimic. De data asta le-am sotat cu usturoiul, sare, piper și cimbru într-o tigaie cu 1 lingură de ulei - o explozie de arome :D


Într-un vas se pun 1-2 pahare de apa și se pune la foc mic pe aragaz. Adăugam în ploaie făina, lingură cu lingură și amestecăm până când compoziția devine omogenă, apoi se adaugă smântâna încorporându-se ușor și paharul de vin.


Se scoate pieptul de pui de la cuptor și se adaugă ciupercile și sosul cu smântână. Se mai dă la cuptor 10minute, iar când se scoate se adaugă mărar. 




Poftă bună!

Un comentariu: