miercuri, 27 iunie 2012

Chifteluțe cu dovlecel

Pentru aseară vă promisesem rețeta de chifteluțe, dar nu am mai avut timp să o postez. Am ieșit la aer cu ai mei prieteni pe o terasă unde am servit o bere rece. Chifteluțele le-am avut în gând să meargă cu berea :D.

Chifteluțele le-am pregătit pentru că mi-a rămas carne de la dovlecei și bineînteles miezul lor de care am zis că-i păcat să-l arunc. Și așa am făcut o bunătate de chifteluțe pentru gustări și alte momente când simți nevoia să mai mănânci ceva pe fugă.

Timp necesar: 45 minute
Dificultate: scăzută

  • 500 grame carne tocată(porc)
  • miezul de la 1-2 dovlecei
  • 1 morcov
  • 1-2 cepe
  • o capațână de usturoi
  • 1 ou
  • 1 legătură mărar
  • sare
  • piper

Se taie miezul de la dovlecei mărunt, mărunt sau dacă este integru si exista posibilitatea se dă pe răzătoarea cea mai mică ori la mașina de tocat carne. Apoi se stoarce în mână pentru că deobicei își lasă multă apă.

Morcovul se dă și el pe răzătoarea cea mică, ceapa se taie cubulețe mici, usturoiul se face pastă cu un zdrobitor. Mărarul ghici ce se face cu el ? - îl tocăm mărunt bineînțeles :D

Toate bunătătile astea - carnea,dovlecelul,ceapa, usturoiul și mărarul - le punem într-un bol potrivit și le asezonăm cu sare și piper după gust. Punem și un ou în amestec pentru a se lega toate ingredientele și amestecăm până se omogenizează totul.



Apoi formăm chifteluțele de o mărime potrivită cu ajutorul unei linguri și se pun, neînghesuite, la prăjit în tigaia cu uleiul dej încins.Se rumenesc circa 10 minute pe o parte și pe alta.

Se servesc calde sau reci, după preferință :D ! Poftă mare !

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu