luni, 25 iunie 2012

Dovlecei umpluți

Hehe, dragilor de mult n-am mai gătit ceva. Am fost prins cu sesiunea pe care am terminat-o ca integralist :D, job-ul și alte activități.


Dar, deh, omul mai trebuie să și manance - iar mie îmi place să gătesc.


Am pregatit niște dovlecei umpluți - o parte din grădina mamei,o parte cumpărați.


Timp necesar : 1 - 1,5h
Dificultate: medie

  • 4 dovlecei
  • 400 - 500 g carne tocată (pui, porc, curcan) - eu am folosit porc
  • o mână de orez
  • o ceapă
  • un morcov
  • o legătura verdeață
  • pastă de tomate
  • sare
  • piper







Dovleceii îi spălăm, îi tăiem pe lungime și le scoatem miezul cu ajutorul unei linguri. Apoi trecem la mărunțit - tăiem ceapa cubulețe mici, verdeața, dăm morcovul pe razatoare.

Punem 1-2 linguri de ulei la încins într-o tigaie și punem la călit ceapa și morcovul până capătă o culoare aurie. Adăugăm carnea, sare și piper după gust și o lăsăm până își schimbă culoarea (nu mai este prezent roșul acela de sânge). Punem și orezul și omogenizăm bine, bine compoziția și presărăm 1/3 din verdeața tocată.





Împărțim amestecul astfel încât să ne ajungă pt toate cele 8 bărcuțe pregătite, le umplem, le așezăm într-o cratiță cu umplutura în sus și adăugăm câte o lingura de pastă de tomate pe fiecare dovlecel în parte, iar la final presărăm verdeața rămasă. Adăugăm apă sau ideal supă de pui cât să ajungă la nivelul dovleceilor și dăm la cuptor cratița acoperită. 

Îi lăsăm acolo 35-40 min după care dăm jos capacul și îi mai lăsăm 10 minute.  Dovleceii se servesc calzi cu smântână sau iaurt deasupra !

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu