joi, 31 octombrie 2013

Placinta de dovleac

Salut,

Nu ne-am mai auzit de ceva vreme prieteni. Azi m-am trezit cu gândul să folosesc dovleacul pe care mama mi l-a dat când am fost acasă. De ce azi? Pt că e Halloweenul și toată lumea caută dovlecii de câteva zile.

Nu fraternizez așa mult cu sărbătoarea, dar s-a nimerit ca azi să îmi aduc aminte de dovleacul primit. Zis și făcut, hai să vă spun ingredientele:

Timp necesar: 1 ora

  • 1/2 kg dovleac dulce(plăcintar)
  • scorțișoară
  • zahăr 
  • drojdie
  • bicarbonat de sodiu
  • 4 căni de făină
  • 1 ou
  • 1 lingura untura (ulei)
  • hârtie de copt

Am tăiat dovleacul, l-am curățat de semințe și coaja și l-am pregatit cubulețe. L-am pus la fiert în apă cât să-l cuprindă(de la mama știam să-l călesc în puțin ulei, dar am vrut să renunț la ulei - vei observa ca gustul nu diferă la sfârșit și scapi de niște grăsimi).

Dovleacul fiind la fiert, m-am apucat de foile de plăcintă. Într-un vas am pus 4 căni de făină, un praf de sare și oul. Drojdia dizolvată într-o cană de apă călduță se toarnă peste făină.
Se stinge și un varf de cuțit de bicarbonat de sodiu și se pune în compoziție.

Tot aici se adaugă și untura ori uleiul. Am folosit untura pentru ca mi-era dor de gustul plăcintei din copilărie.

Totul se amestecă temeinic până se omogenizează compoziția. Dacă se lipește de mâini se mai adaugă făină.

Apoi se împarte aluatul în 2 sau 3 mingiuțe egale - depinde câte foi vrei să faci. Recomand 2 foi, e mai simplu și ești sigur că se vor coace uniform.

Se scurge dovleacul de apă și se pasează până se obtine o pastă uniformă fie cu blenderul ori cu o paletă de piure.


În tavă se așează hârtia de copt și apoi prima foaie. Peste se adauga o jumătate din pasta de dovleac presari zahăr și scorțișoră, apoi următoarea foaie și ai grijă ca la margini să o lipești de cea anterioară astfel încât compoziția să nu curgă. Pui restul de pastă de dovleac, zahăr și scorțișoară și ultima foaie la care din nou ai grijă sa o lipești de cele anterioare.

Formezi deja porțiile de plăcintă pentru a fi pătrunsă mai bine de căldură, ungi cu untdelemn și dai la cuptor pentru aprox 45 de minute.

La sfârșit presari zahăr pudră. Poftă bună !




0 comentarii:

Trimiteți un comentariu